Retourneren en Klachten

Retourneren

14 dagen bedenktermijn
Is een besteld product niet helemaal naar verwachting? Dan mag het binnen 14 dagen retour gestuurd worden. De 14 dagen gaan in na ontvangst van uw complete bestelling. Onderstaand vind u onze standaarden voor retournering.

  •   Wij denken in eerste instantie graag mee en staan graag voor u klaar.
  •    Bij retour: Uw betaling wordt binnen 14 dagen teruggestort.
  •    Bij beschadiging ontvangen wij graag een foto van het beschadigde product.
  •    Verzendkosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via service@baaslevert.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retourneren is niet mogelijk voor:

  • Artikelen die op eigen initiatief zijn aangepast.
  • Verbruiksartikelen die in de bedenktermijn kunnen bederven.
  • Artikelen die je om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen als je de verzegeling hebt verbroken.
  • Maatwerkoplossingen, producten die op bestelling zijn ontwikkeld.
  • Orders die speciaal zijn aangevraagd en daarom speciaal zijn ingekocht.

Retourproces

Wilt u de producten retourneren, voeg dan de pakbon weer toe en stuur het pakket terug naar

Baaslevert.
Transportweg 11
9645 KZ Veendam

Wij ontvangen graag een reden voor retournering. Zo helpt u ons mee om onze klantenservice en aanbod te verbeteren om u in de toekomst wel tevreden te stellen.

Risico voor terugzending

Tijdens verzending kan er altijd wat mis gaan. Zo kan het product niet aankomen of onderweg beschadigd raken. Hierbij is het risico in het algemeen voor de verzender.

Mijn retour voldoet niet aan de voorwaarden, wat nu?

Wanneer een artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kun je deze helaas niet retourneren. Onze retourverwerking stelt aan de hand van diverse toetsingen vast of een retour gestuurd artikel voldoet aan de voorwaarden. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, dan kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan op terugbetaling.

Vragen
Neem gerust contact op voor specifieke vragen over de levertijd, specificaties over de levering of andere vragen (Chat is het snelst).

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar Service@baaslevert.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.